نرم افزار نمایندگی‌ها

نرم افزارشبکه شعب و نمایندگی‌ها

نرم افزارشبکه شعب و نمایندگی‌ها :سازمان‌هایی که فعالیت‌های غیرمتمرکز دارند و مجموعه‌های عملیاتی آن‌ها در نقاط مختلف یک شهر، یک کشور یا در کل دنیا پراکنده هستند همواره با این مسئله مواجه می‌باشند که چگونه می‌توانند در پایدارترین شرایط، کل مجموعه خود را تحت کنترل داشته باشند و زیرمجموعه‌های آن‌ها به‌صورت یک شبکه یکپارچه بتوانند از یک‌طرف به‌صورت مستقل فعالیت نمایند و از طرف‌ دیگر ارتباط اطلاعاتی خود را نیز با مرکز حفظ نمایند. برای درک بیشتر این موضوع به مثال‌های عملیاتی شده زیر توجه نمایید:

نرم افزارنمایندگی‌ها

مثال 1: یک مجموعه غذایی دارای یک آشپزخانه مرکزی و تعداد زیادی رستوران و فروشگاه می‌باشد. این مجموعه در ابتدای روز اقدام به پخت غذا در آشپزخانه مرکزی خود نموده و غذاها را بین رستوران‌ها و فروشگاه‌های خود توزیع می‌نمایند. رستوران‌ها در طی روز اقدام به ارائه غذاهای دریافت شده از دفتر مرکزی نموده و خود نیز اقدام به پخت غذا می‌نمایند. رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیازمند به یک نرم‌افزار هستند که فعالیت‌های روزمره خود را توسط آن به انجام برسانند و به دلیل حجم بالای مراجعین، سرعت پاسخگویی کاربران توسط نرم‌افزار شرط اول کار آن‌ها می‌باشد و قطع شدن و یا ناپایداری ارتباط اینترنتی با سرور دفتر مرکزی غیرقابل‌تحمل است. همچنین مدیریت این مجموعه نیاز دارد که از طریق نرم‌افزار خود در دفتر مرکزی لیست غذاها، قیمت‌گذاری آن‌ها و تأمین موجودی غذای هر رستوران را انجام دهد و همچنین فروش‌های انجام‌شده در هر رستوران و گردش کالا و پول در آن‌ها را مشاهده و کنترل نمایند و بتوانند گزارش‌های تفکیکی و تلفیقی از فعالیت کلیه رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیرمجموعه را استخراج نماید.

نرم افزارنمایندگی‌ها

مثال 2: یک شرکت بازرگانی در کشور چین اقدام به تأسیس مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشورهای مختلف نموده است. بخش اصلی نرم‌افزار در دفتر مرکزی نصب و راه‌اندازی گردیده و داده‌های پایه شامل تعاریف اجناس، قیمت‌گذاری‌ها، سطوح دسترسی به داده‌ها در آن ثبت و مشخص می‌گردد. فروشگاه‌های مستقر در کشورهای مختلف هرکدام به‌صورت مستقل فعالیت‌های فروش خود را بدون‌ نیاز به ارتباط مستقیم یا ارتباط دائم اینترنتی با دفتر مرکزی در نرم‌افزار خود انجام می‌دهند. علی‌رغم این‌که در برخی از این کشورها شرایط دسترسی به اینترنت پایدار همیشه مهیا نیست دفتر مرکزی قادر است با برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی فروشگاه‌های خود در کشورهای مختلف اطلاعات روزانه را مبادله نموده و ریز فعالیت‌های آن‌ها را در اختیار داشته باشد و همچنین داده‌های پایه‌ای را به فروشگاه‌های خود منتقل نماید.

نرم افزارنمایندگی‌ها

مثال 3: یک کارخانه تولیدی در خارج از شهر واقع‌شده و از مجموعه نرم‌افزاری سیوا برای بخش‌های خرید، فروش، انبارداری، حسابداری، برنامه‌ریزی تولید، قیمت تمام‌شده و مدیریت ارتباط با مشتریان خود بهره می‌برد. این شرکت دارای زنجیره‌ای از فروشگاه‌های متعدد در شهرهای کشور می‌باشد. در هر فروشگاه نسخه فروشگاهی سیوا مورداستفاده قرار می‌گیرد ارتباط ثبت‌شده در بخش فروش این فروشگاه‌ها به‌صورت آنلاین در سرور ثبت و نگهداری می‌گردد. با برقراری ارتباط امن به داده‌های موجود در سرور کارخانه مدیران و کارشناسان مربوطه می‌توانند علاوه بر کنترل و مدیریت عملیات مربوط به درون کارخانه، اشراف کاملی به وضعیت لحظه‌ای فروشگاه‌ها داشته باشند.

 

نرم افزارنمایندگی‌ها

مثال‌های فوق تنها بخش کوچکی از انواع بنگاه‌های تولیدی و تجاری می‌باشند که دارای ماهیت غیرمتمرکز هستند و عملیات آن‌ها در گستره جغرافیایی از یک شهر تا کل دنیا توزیع گردیده‌است. اگر فعالیت شما مشابه یا نزدیک به‌این نمونه‌ها است ما برای شما پیشنهادات منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز بسیاری داریم که هرکدام قادر است تحول بزرگی در ساختار اجرایی و مدیریتی شما به‌وجود آورد.